سامانه سام سیروان

تاریخ: 08 مرداد 1392

راهكار پيامكي براي فروشگاه ها

راهكار پيامكي براي فروشگاه ها

در بازار امروز موفقیت در فروش بستگی به جلب اعتماد و کسب رضایت مشتری دارد.
مطالعات نشان می دهد هزینه جذب مشتری جدید 3 تا 30 برابر حفظ مشتریان قبلی است، بنابراین برای بالا بردن فروش بایست طوری رفتار کرد که با تثبیت لبخند رضایت بر چهره مشتری خریدهای بعدی وی نیز تضمین شود. در اغلب سمینارها و کارگاه های آموزشی و مقالات بر مشتری مداری تأکید می شود اما راهکار مشخص و مدونی برای اجرای آن ارائه نمی گردد.
پیام کوتاه تأثیرگذارترین ابزار برای بالا بردن میزان فروش از طریق حفظ مشتریان قبلی است که بصورت خودکار توسط نرم افزار فروشگاهی آریا سیستم می توان آنرا اجرا و مدیریت کرد .

تکنیک های مشتری مداری پیامکی برای فروش بیشتر:

1- هنگام صدور فاکتور برای مشتری شماره تلفن همراه وی را ثبت کنید تا فرآیند مشتری مداری آغاز شود.
2- چند ثانیه پس از ثبت مشتری در نرم افزار فروشگاهی آریا سیستم با ارسال پیامی از او تشکر می شود. این کار باعث می شود احساس کند برای او ارزش قائل هستید.

مشتری گرامی علی علوی از اعتماد شما متشکریم. کد اشتراک شما : 18845

3- چند ثانیه پس از ثبت فاکتور خرید مشتری در نرم افزار فروشگاهی آریا سیستم با ارسال پیامی مبلغ خرید وی اعلام و از او تشکر می شود. این کار احساس اطمینان نسبت به فروشگاه و صحت مبلغ خرید را ایجاد می کند .

مشترک گرامي خريد شما با مبلغ 968.000 ریال انجام گرديد. از خريد شما متشکريم

4- در زمان ثبت مشتری تاریخ تولد وی را ثبت کنید تا نرم افزار فروشگاهی آریا سیستم بصورت خودکار در روز تولد مشتریان پیامک تبریک و یا تخفیف روز تولد ارسال کند .

  مشتری گرامی علی علوی سالروز تولدتان مبارک. هدیه ما به شما 10% تخفیف برای کلیه اجناس

 5- عرضه لوازم جانبی کالایی که مشتری خریده است را با ارسال یک پیام به وی اطلاع دهید. مشتری با خواندن این پیام به این باور می رسد که همواره او را به یاد دارید.

  مشتری گرامی عرضه مدل های جدید کت و شلوار آغاز شد

6- لیست کالاهای جدیدی که عرضه می کنید به همراه تخفیفی که در نظر گرفته اید از طریق پیام کوتاه برای مشتری ارسال کنید. این کار مشتری را به خریدهای بعدی ترغیب می کند.

فروش ویژه نسل جدید آبمیوه گیری و غذاساز 10% تخفیف ویژه برای مشتریان قدیمی

7- با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به مشتری نشان دهید با او احساس مشترکی دارید.

سال نو مبارک

8- هنگامی که شعبه جدیدی افتتاح می کنید یا تسهیلاتی برای فروش کالاها در نظر می گیرید پیام حاوی تغییرات ایجاد شده برای مشتری ارسال کنید. با این روش به مشتری ثابت می کنید به فکر آسایش و راحتی او هستید.

فروش اقساطی بدون چک ویژه مشتریان قدیمی

تکنیک های مدیریتی پیامکی برای گزارش گیری در فروش:

1- در منوی تنظیمات نرم افزار فروشگاهی آریا سیستم شماره موبایل مدیر فروشگاه را ثبت کنید تا فرآیند مدیریتی آغاز شود .
2- با ثبت اولین فاکتور فروش برای مدیر فروشگاه پیامکی حاوی اطلاعات فاکتور فروش ارسال می شود. این کار باعث می شود مدیریت حس اطمینان و آگاهی نسبت به فروشگاه داشته باشد.

شماره فاکتور : 12.585 مبلغ فاکتور : 660.000 ریال

3- صبح هنگام در زمان ورود کاربر سیستم فروشگاهی آریا سیستم برای مدیر فروشگاه پیامکی حاوی اطلاعات فاکتور فروش روز قبل ارسال می شود. این کار باعث می شود مدیریت حس اطمینان و آگاهی نسبت به وضعیت روزانه فروشگاه داشته باشد.

تعداد فاکتورهای فروش : 35 جمع مبلغ فاکتور ها : 12.565.000 ریال